Fórum - Téma


Posilovač řízení


Fórum PT Cruiser Posilovač řízení

Manuály  |  Inzerce  |  Model Chrysler PT Cruiser  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2003 PT Cruiser 2.1

4 fotek  |  51 diskuzí  |  7.20 l/100 km

Výkon motoru 89 kW (121 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, 2.2 CRD.

Černej krasavec se střešním oknem,mlhovkama,alu kolama a nechanejma střešníma nosičema vsunutými vzad,což dává dojem střešního spojleru-vypadá lahůdkově.


1  2  3

2016-07-04 21:52:43

kolegové, před třemi dny jsem se vracel z "Uh.Hradišťa" do Brna a na dálnici, jsem najednou zjistil, že mi jde ztuha řízení. Při rychlé jízdě a pootevřených oknech jsem nic neslyšel, až ve městě na křižovatce slyším při vytočení kol takové kovové bzučení. Opatrně jsem dojel domů otevřel kapotu a ejhle - celá nádobka zastříkaná hydroolejem, pod autem po chvíli loužička.No nervy jak prase, že odešlo servo, nebo hřebenovka. Následovalo pátrání zde na foru a následně tel. dotaz na kolegu Peterbarana, který mne navedl, co asi mám prohlédnout a zkontrolovat, za což má můj vřelý dík.Dolil jsem olej a vyřadil jsem jako závadu servo, cirkulace a pohyb kol normální. Najezdil jsem asi 50 km při hledání myčky na umytí motoru, byl tak zasviněnej i zespodu, že nebyla šance poznat, odkud to teče.I tento problém jsem po velkém přemlouvání na počkání vyřešil, v Brně je jen jedna myčka, kde to ofiko dělají.Po dalším dolití cca malého panáka oleje jsem vyloučil prasklou hadici, či proklepanou trubku, myslím, že by to tím tlakem vystříkalo hned všechno. Nervy pokračovaly, protože mi logicky zbývalo hřebenové řízení, jak jsem posléze také zjistil, že olej kape právě pod řízením. Auto na nájezdy, leháro pod vůz, hadrou všechno do sucha poutírat mi zabralo asi pět minut. Pak jsem po zjištění, co se stalo asi půl hodiny opravdu hodně sprostě a vytrvale nadával, a přivolával pomstu tomu praseti, které dovedlo udělat to, co jsem viděl.Byl jsem tak vytočenej, že jsem ani neudělal fotky pro vaši zábavu. Přívodní tlaková trubka do hřebenového řízení je na holedr a průchozí matici.Ta byla povolená tak, že šla pootočit jen rukou a aby se nepovolila úplně, byla omotaná vázacím drátem pokračování viz dále

2016-07-04 22:02:13

Následovalo ucvaknutí této super pojistky, vyšroubování průchodky a odstranění posledního strachu, že je snad vymletý závit na hřebenovce. Nebyl nebyl nebyl, spravoval to DEBIL, tímto mu přeji, aby mu ty jeho pazoury upadly až u ramen. Matku jsem dotáhl nechal běžet, projel a je to v cajku

Dospěl jsem k názoru, že povolování této matky je zapříčiněno pohybem tlakové hadice při vytočení kol, a tento pohyb se jemně přenášel i na trubku, která se tím pádem slabě pootáčela a tím uvolňovala tu matici. Aby se to nestalo i nadále, hodlám vyrobit z plechové pásoviny takové zpevnění, kterým trubku pevně ukotvím k tělesu hřebenového řízení, aby k tomu pohybu již nedocházelo. Nebo tam snad něco takového patří? Pokud jste to někdo dělal budu rád za informaci. Přeji vám hezký večer, který si po zasloužené práci teď udělám i já

2016-07-04 22:10:21

jen nechápu, že to takto vydrželo skoro dva roky a cca 40tisíc km

STI_T0U  
Anis
2016-07-05 06:47:48

2016-07-05 16:50:02

simbiss:

2017-03-28 13:31:32

Zdravím, Prosím vás neví někdo jaké je v plnící množství servooleje u 2.0 benzín ? hledal jsem různě, ale nikde nic

díky

STI_T0U  
Anis
2017-03-28 18:38:21

robjert: cca 1.6-2l ale při běžné výměně či vycucani to nedá. Když dáš moc tak se ale nic neděje ono si to propadem vyteče

2017-03-28 18:43:11

sti_t0u: jo diky. Tipoval jsem tak 1,5l tak pohoda. Diky

STI_T0U  
Anis
2017-03-28 20:16:55

robjert: no problém

2017-04-17 16:21:32

Dotaz jestli někdo nemá zkušenost s tímto (neměl jsem čest se s tím zatím zaobírat:

rok už mi klepe mírně řízení při silnější akceleraci/deceleraci to tahá za volant, předpokládal jsem že mi odešly kuláky nebo řídící čepy, ale dnes jsem na to přišel, vůle je v kloubu u servořízení . Předpokládal jsem že to je servisovatelný díl ale podle manuálu se mění celá sestava řízení

Neměl jste to někdo rozdělaný, odhaduju, že pod manžetou je kloub který by měl jít dotáhnout.

dík

R.

2017-04-19 11:10:07

Tak jsem mezitím něco nastudoval:

řídící tyč s vnitřním kloubem není evidentně myšlena primárně jako servisovatelný díl (kloub má hladkou válcovou plochu a dá se demontovat jen speciálním nástrojem), nicméně náhradní se dá v emerice/GB koupit. Mě stačí osobně jen jedna strana (jsou identické), pokud by měl někdo taky potřebu, tak by se dal koupit výhodněji celý pár.

R.

2017-04-19 11:20:53

break13: a cenově to vychází kolik jen pro zajímavost ? zda neni lepší sehnat celé řízení ? třeba u mě klouby v pohodě, ale asi už to neni uvnitř uplně top (gumyčky, hřeben co já vim....) ale nalil jsem do servooleje přípravek na oživení a celkové řízení zvolnilo a nehučí, do budoucna bych to asi řešil právě celou výměnou.

2017-04-19 11:46:27

robjert: zatím jsem neudělal přesnou analýzu, ale stále pár řídících tyčí s kloubem vyjde na méně než polovinu nejlevnějšího použitého řízení, navíc je s tím daleko míň práce .

R.

2017-04-19 11:53:16

break13: jj tak to je jasné, v případě poruchy kloubu je blbost měnit celé řízení, když se "dá" kloub vyměnit.

2017-04-19 16:18:12

robjert: no nejenom že s tou výměnou celého řízení je víc práce, ale není jistota v jakém to je stavu, kulové čepy se prostě vyplatí koupit nové.

R.

2017-04-21 08:05:39

Tak jsem našel slušnou nabídku : http://www.ebay.co.uk/itm...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT podle obrázku by měly mít nové tyčky i šestihran.

Ještě objednám nástroj na povolení starých v Ali a po výměně by měl být zase klid.

R.

2017-04-26 21:25:48

break13: v prvom dotaze som nepochopil o aký kĺb ide, a že teraz je jasné ,že ide o axiálne tiahlo

riadenia. Uvedené tiahla dostať zakúpiť i u nás v cenových rozsahoch od 15.- do 50.-Eur. Osobne

preferujem značku MOOG . Stačí vymeniť iba jednu stranu -ktorá je vadná. K demontáži ako píšeš je

potrebný špeciálny trubkový klúč - ktorý je však dosť drahý - v cene samotného tiahla. Vzhľadom

na zriedkavé použitie tohto kľúča pri svojpomocnej oprave by som to riešil zapožičaním zo slušného

autoservisu ktorý má set týchto kľúčov. Pre nákup uvedeného tiahla pozri pre porovnanie stránku napr.

www.autodiely1001.sk . Veľa zdaru s opravou.

Zdraví ELIS

2017-04-27 09:54:44

elis: dík za reakci, táhlo s tím kloubem jsem u nás ani nesháněl, neboť mám 100% jistotu, že by od dovozců stálo i násobně víc než přímý nákup. Za tu cenu co píšeš mám dvě táhla navíc se dvěma kulovými čepy řízení a s poštovným . Ten speciální trubkový klíč u PT nefunguje (pokud myslíš ten co běžně používají servisy) navíc ho v okolí žádný "slušný" servis stejně nemá. Objednal jsem si univerzální přípravek pro tento účel za 15USD i s poštovným. Často kvůli tomu vymontovávají celé řízení aby se na to pohodlně dostali nebo dokonce ho celé vyměňují. Věci jsou na cestě, až se do toho pustím budu referovat. R.

2017-05-03 12:42:40

Tak po čtrnácti dnech od zaplacení to mám z JúEsEj doma, přesně jak bylo objednáno, vyplnilo se i to, že vnitřní kloub má zploštění ke snadnějšímu utažení. Celá sranda komplet přišla na 1418,78CZK

Pro doplnění - materiál 603CZK zbytek doprava a exportní poplatek)

R.

2017-05-03 13:50:05

break13:


Odpovědět

1  2  3