Fórum - Téma


Olej 300M 5W-30 vs 10W-30 vs 10W-40


Fórum 300M Olej 300M 5W-30 vs 10W-30 vs 10W-40

Manuály  |  Inzerce  |  Model Chrysler 300M  |  Naše vozidla


1  2  3  4

STI_T0U  
Anis
2017-04-07 19:12:53

jozefjojiik: prosím tě, v žádným případě 5W-30, když tak 10W-30 bude mu chutnát. Za sebe doporučíl bych čístý minerál s keramickým aditivem na 50tis km (aditivum ne olej).

2017-04-09 22:08:44

Čáu,

hele dokonce i z lukovny mi schválili 10W40 pokud to má najeto před 200tkm. Ale varování, nemíchat. Nemíchal jsem, takže nevím jak to může dopadnout, jen dávám dál jak jsem dostal. btw, při výměně po 6tkm dolejvám necelých půl litru během provozu.

2017-04-18 22:28:58

A co 5W40 se specifikaci Chrysler?

STI_T0U  
Anis
2017-04-18 22:48:31

abbaca: 10W-XX přesto vlak nejede, no spíž kliká netoči

2017-04-19 09:28:24

Mě spíš zaráží, že doporučujete něco jiného, než je v návodu. Na víčku je dokonce, nevím proč, napsáno 10W30.Navíc jsem nedohledal ani jednu specifikaci Chrysler u nějaké 10W40. Já ji lil dvacet let do 4 Oplů Omega s celkovým nájezdem k 3mil km. A to jsem měnil tak po 30ti tis. Ani jeden zadřený motor. Takže bych to chtěl zkušenějším s Chryslerem věřit. Zatím jsem na plyn najel na 5W30 cca 70tis za dva roky. Sice stále držím horní polovinu hladiny, aby si klika ani na okamžik nedejchla vzduchu, třeba v zatáčce. Mám najeto ke dvěma stům a jdu dnes měnit olej. 10W je huztší, takže na léto dobrý, ale na zimu bych se přidržoval spíš té spodní 5W? Mluvíte se zkušenosti s 3,5 litrem? Jakou máte zkušenost s ubývání oleje? Mě mizí, pokud se chovám jako prasátko

2017-04-19 09:34:45

PS: když 10W40, tak který přesně? Nejlépe i jaké specifikace se mám držet. Děkuji

STI_T0U  
Anis
2017-04-19 09:36:33

abbaca: ano. mluvím čístě ze zkušeností s motorem 3,5 od Chrysleru, na 5W všechna dojeli, však přemluvat tě nebudu, lij co chceš, každopadně 5W*30 nedoporučuje ani výrobce, ten tam nechava lit 10W-30 mineralní. 10W-40 je pří vyšších nájezdech pro ten motor to nejlepší, víz řikáš že ti žere olej, moje LHS '95 nežere ani deci. A to je motor o hodně staší a má víc najeto. Hm? Jezdim take na LPG, s ročním nájezdem 32tis km, takže porovnatelně s tebou. A nemůžeš srovnavat motor od Opla, kde jsi měnil v EU motoru olej po 30tis, když Chrysler na 3,5 liter doporučuje výměnu po max 5000mil tj 8tis km. Chápeš rozdily? V US motorech prostě te oleje jsou jine, a měni se jinak, maji odlišne intervaly a charakteristiku.

Jo, aleju Liqui - Moly, specifikace teď jsi nepamatuji, při přiležitosti odfotim sud

2017-04-19 09:38:58

abbaca: 10W30 můžeš dát taky, no problem, hledal bych americkej olej v minerálu nejlépe.

STI_T0U  
Anis
2017-04-19 09:39:47

barrichello: přesně tak, já řikám akorát ze zkušeností, že v ČR 10W-40 je ta nejlepší náhrada.

2017-04-19 09:46:05

sti_t0u: problém je, že těch 10W30 je tu k mání málo, pokud nepočítáme dovozce typu Simix co si to vozí přímo z Kanady/USA.

Tady sou 10W30 většinou oleje pro motorky, z olejů pro auta v běžné distribuci jen PetroCanada, Mopar nebo Liqui Moly což je právě minerál. Ten jste nezkoušeli? http://www.superoleje.cz/...ouring-high-tech-10w30-5l

STI_T0U  
Anis
2017-04-19 09:47:46

barrichello: ten jsem nezkoušel, ale má ho Jarda v nabídce

jsem totiž naprosto spokojený s tím jak se mi auto chová

2017-04-19 09:52:23

sti_t0u: ten by mohl být pro starší ameriky co maj psáno 10W30 dobrej. Typicky 80-90 léta by si mohli chrochtat podle mě.

STI_T0U  
Anis
2017-04-19 10:11:55

barrichello: pro '80 rozhodně ano. popravdě, pro tou 3,5V6 teoreticky taký, co vím ale, tak spiž bych ho lil do OHV ne OHC

2017-05-01 08:33:05

Držel bych se zásady, do americkýho motoru, americkej olej. Běžné oleje pro evropu jsou zcela odlišné. Byť mají napsaný podobný teplotní rozsah. V našich klimatických podmínkách asi nejlépe vyhoví ta 10W-30. Pokud někomu mlátí liftery, tak s tou 5W-30 budou mlátit ještě víc. Staršímu motoru nebo co má už víc najeto vyhoví bez problémů 15W-40. Samozřejmě, bavíme-li se o minerálních olejích. Amík syntetiku nepoužívá, pokud to není na motoru vyloženě napsáno. 10W-40 je nesmysl. Existují také přísady, aditiva do oleje, která zlepšují jeho parametry(BG, Lucas, Wynns).

Eventuální proplach motoru způsobí akorát zvýšenou spotřebu a částečnou ztrátu tlaku. OHC nebo OHV je naprosto jedno, to s teplotním rozsahem nebo API nesouvisí.

STI_T0U  
Anis
2017-05-01 17:49:04

ramcharger: nerozumím proč by 10W-40 měl být nesmysl, a v pohodě bych mohl diskutovat. Ze zkušeností ale. Mluvíme konkrétně o 3.5V6 Chrysler

10W-40 konkretne tato specifikace ACEA A3-04/B4-04; API SL/CF

2017-05-02 06:32:46

sti_t0u: Syntetiku amíci moc nedávají.

STI_T0U  
Anis
2017-05-02 07:58:25

ramcharger: nedavájí skoro vůbec, také že to není sintetika

2017-05-02 08:01:55

sti_t0u:

2017-05-02 08:51:09

ramcharger: přesnější by bylo napsat nedávali, už taky dávaj a taky vyrábí snytetické oleje nebo polosyntetiky. Ale to se týká až aut někdy kolem roku 08-10 a dál

2017-05-02 09:03:39

barrichello: Já vím. Ale pokud amík má motor na syntetiku postavenej, tak je to obvykle někde uvedeno, na tom motoru. Na syntetiku byly stavěný i některý 2.8V6 motory v Camarech v 80. letech. A dnes to mají třeba některý Mustangy s kompresorem. Obyč sériovky na syntu nejsou. Netvrdím, že amíci nedělají i syntetické verze daných tříd olejů. Obvykle, kvůli rychlejší degradaci tohoto oleje, uvádějí zkrácené výměnné lhůty, při použití. Pro mě, za mě, ať si do motoru lije každej, co chce. Jeho věc, jeho prachy.


Odpovědět

1  2  3  4